Kund och personalansvarig sökes till Karlstad

God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se



Vi förstärker vårt team och söker nu en driven och relationsskapande kollega till Karlstad.

Som kundansvarig kommer du att samordna den personliga assistansen utifrån våra kunder och assistenters önskemål. Din roll är variationsrik och utvecklande där ingen dag är den andra lik. Dina arbetsuppgifter är starkt knutna till den operativa delen av verksamheten och du arbetar bland annat med personalansvar, arbetsmiljö, rekrytering, schemaläggning och kontakt med myndigheter.  En stor del av ditt arbete är också att vara bollplank för våra kunder och deras anhöriga. Till hjälp i ditt dagliga arbete har du arbetsledare i dina assistentgrupper, ett team bestående av erfarna kollegor, jurist, liksom lön och ekonomifunktioner. Du rapporterar direkt till verksamhetschef och har mycket frihet under ansvar. 

Vi söker dig som är relationsskapande, serviceinriktad och som har ett genuint och brinnande intresse för människor. Du är en naturlig lagspelare men ska trivas i att självständigt planera och driva ditt arbete framåt i enlighet med God Assistans värderingar och målsättningar. Du trivs med att bolla flera processer parallellt så din strukturerings- och prioriteringsförmåga behöver vara på topp!

Har du erfarenhet av personlig assistans eller LSS i din yrkesroll eller personligen är det meriterande. Önskvärt är om du har arbetat med Sobonas kollektivavtal. Utbildning inom området ledarskap/chefserfarenhet är relevant men vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Körkort B är ett krav och vi fodrar ett utdrag från belastningsregistret innan anställning. 

God assistans som arbetsgivare: 

Vi värnar om en schysst och samtida personalpolitik och vill att våra medarbetare ska må bra och trivas på arbetet. Våra anställda erbjuds:

Flexibel arbetstid & och möjlighet att arbeta hemifrån

  • Friskvårdsbidrag 4000 / år
  • Friskvårdstimme & gratis hälsocoach
  • Regelbundna utbildningar som är relevanta för din yrkesroll.


Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta: 

Anders Huss- Verksamhetschef God Assistans i Värmland:

054-202 1701 anders.huss@godassistans.se


Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens slutdatum. Vänligen bifoga CV och personligt brev i din ansökan.

Ansökan